Sunday, April 29, 2007

La ciutat prohibida, cucs i altres coses d'interès

Avui acabarem la trilogia de Beijing (en plan star wars o el señor de los anillos).

Al centre de Beijing hi ha la plaça de Tian An Men, que com a plaça, a part de ser molt gran, no té res, però ha estat molt important en la història de la Xina en general, i de Beijing en particular. Aquí va una foto:


Just davant de la plaça hi ha l'entrada de la ciutat prohibida, que va ser el palau dels diferents emperadors de la Xina i després en Mao se la va fer seva, en una forma curiosa de socialitzar el país...






En una part de la ciutat prohibda hi ha uns jardins on només hi podia passejar la dona del Mao, ara hi ha un restaurant i nosaltres hi vam anar a veure què tenien per nosaltres.


Com a curiositat, ens va fer gràcia que durant molt de temps va estar prohibit a Beijing edificar més enlaire que l'altura màxima de la ciutat prohibida.

Un cop acabada la visita vam pujar al "Carbon Hill" que és un turonet artificial d'uns cent metres d'alt des d'on es pot veure tota l'extensió de Beijing (per cert que Beijing vol dir capital del nord (Bei-nord, Jing-capital)).


I abans d'acabar us ensenyem unes fotos d'un sopar que vam fer, on vam menjar... cucs fregits!! (no valien res de res). I després unes fotos d'uns pinxitos que venien al carrer, però que no vam provar (els caballets de mar feien bastanta pena...) i hem de dir que no vam veure a cap autòcton que en mengèssin, creiem que era només per als turistes...aixi semblen més exòtics!!



3 comments:

joan said...

Ei!!!
Em sembla q jo no hagués probat pas els cucs!!I els pinxos aquells tampoc!!
Molts petonets!!

Anonymous said...

Quines aventures!!!
Encara que semblin macarrons, jo tampoc m'hagues atrevit amb els cucs ni amb les pobres estrelletes ni amb els caballets de mar. Es ben bé un altre mon!
Les fotos molts maques.
Anat a Pekin fas molta feina perque sembla que tot està a prop: la muralla, la Ciutat Prohibida...
Molts petonets,

Araceli

Núria & Miquel said...

Jo vaig probar els cucs perque no podia ser menys que el Miquel...sort que el vaig convençe que els pinxos no feien gaire bona pinta!!! ufff!!!! jijijij

Els cucs no tenien gust a res, nomes a fregit, aixi que jo no m'hi vaig recrear gaire, el Miquel no se'ls va acabar perque eren un rollo d'agafar!!...

Petonets!