Dissabte
Avui ens ve a buscar a l'hotel en Jack Muralla, un conductor de furgoneta que ens ha de dur fins a la Gran Muralla Xina. Farem un tram de muralla d'unes 3 hores caminant fins a Simatai on finalitza el recorregut i on ens vindra a recollir en Jack. Aquest tram té una mica de dificultat ja que hi han troços que estan bastant derruïts i pendents inclinades. Avui toca un dia de relax, d'exercici i difrutar del paisatge, res gaire perillós aparentment. La informació que no teniem es que a Xina es conduiex com a boigs, si ja vam al·lucinar en arribar a Beijing, per la manera de conduir dins la ciutat, encara no haviem vist res. Hem fet un ranquing de les coses més perillosos que hem vist, no com res excepcional sinó que són les tècniques de conducció més utilitzades en circulació per carretera.
RANKING 1-10
En autopista i carreteres amples (tres carrils per cada sentit):
10. No deixar passar a la gent, no deixar passar vol dir, els cotxes accelerant mentre una parella de vellets estaven parats al ben mig de la carretera, sense poder moure's perque venien cotxes per davant i per darrera seu. Això sí, els cotxes han de tenir l'amabilitat d'esquivar-los per tal de no tacar la carretera, i els vianants l'habilitat de mantenir-se inmobils per tal de facilitar el pas dels cotxes.
9. Avançar per la dreta a un cotxe que estava avançant per la dreta i per l'arcen, és a dir, doble carril en l'arcen.
8. Avançar per "l'arcen" tot i haver ciclistes, motos i persones en general ocupant aquest espai.
En una carretera de dos carrils, un per cada sentit.
7. Avançaments en curves sense visibilitat.
6. Avançaments en canvis de rasant.
5. Avançaments per esquerra o per la dreta d'un vehicle. Quan no hi ha espai suficient per avançar per l'esquerra, hi ha la possibilitat de fer un avançament per la dreta.
4. Avançament per l'esquerra i per la dreta alhora. Tres cotxes en paral·lel, pero nomes un ocupant el carril del sentit contrari, perque l'altre esta fent l'avançament per l'arcen.
3. Avançant de tres en tres, tres cotxes en fila, un darrera de l'altre ocupant el carril del sentit contrari. Amb cotxes que venien pel seu carril, resultat d'això és que el cotxe que anava pel seu carril, s'havia d'apartar a la cuneta per poder seguir circulant. Això era molt habitual, tret de quan hi havien bicicletes, persones o altres que dificultaven aquesta maniobra.
2. Un cotxe avançant a un altre cotxe que estava avançant, és a dir tres cotxes en linia en el mateix sentit, dos ocupant el carril del sentit contrari. La tècnica d'aquest avançament si ets el cotxe nº 2 que avança al cotxe que esta fent el primer avançament és la de fer sonar el claxon per informar de la teva posició.
1. 4 cotxes en paral·lel, dos cotxes avançant a l'hora un per cada sentit. En un carril una forgoneta avançant un camió, i en l'altre un camió avançant a un altre camió.
Pot donar-se el cas que és combinin varies de les opcions. La 1 combinada amb la 7 és una de les moltes que vam patir nosaltres, la 9 amb la 8...etc.
Com a apunt final, remarquem que durant el primer trajecte vam veure dos accidents, un camió empotrat contra una casa i un camió atravessat al mig de la carretera després d'haver derrapat per intentar (sense èxit) no xocar amb una furgoneta... "ESPELUSNANT"...
Per fi, i passat el mal trangol, vam arribar a la desitjada Muralla Xina, senzillament, espectacular.
Ens sembla que aquest és el punt més alt
Ara sí que és el punt més alt.
Això segur que sí que és el punt més alt...
Potser ve ara el tram més alt...
Finalment i després de 2,30 h hem arribat al final del recorregut, hem avançats a tothom que ens hem anat trobant pel camí, hem hagut de pagar tres cops, per entrar, per seguir i per poder arribar al final pel pont de fusta fins a l'altre banda.
Aixó sí, ara toca la recompensa.Tenim mitja hora fins que ens ve a recollir en Jack Muralla per empendre el camí de tornada...
Per cert que el tros de massa que es veu a la foto, és un tipus de pà xinés típic de Beijing i Shangai. És pà amb all (en aquests indrets els hi agrada molt l'all). Estava boníssim!!! i avui a Hong Kong n'hem aconseguit trobar-ne
Tuesday, April 24, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
3 comments:
Em pensava que els liders de la conducció boja eren els napolitans,
sempre hi ha algú que supera els stantdarts.
Les fotos xules, xules, xules. He intentat veure la Gran Muralla al google earth i no ho aconsegueixo.
Miquel, a veure si et compres una gorra o al menys un barret de palla tipo xinés, que la samarreta al cap desfà el teu look, encara que et dona un aspecte oriental no xinès, potser hindú.
Espero amb impaciència la propera entrega del viatge.
Molts petons,
Mama
Sort que de mames nomes en tenim dues...aixi que una o l'altre d'heu ser...jijijij
Mil recursos té el Miquel i d'una semarreta en fa un barret, faltaria veure que pot fer amb un escuradents...
Petonets a les dues mames!!
Buenas!!!
Quina passada de fotos!!! Com molen!!!
Per cert, he enviat un mail i no has contestat :-(
Ens veiem demà!!!
Petons!!!
Post a Comment